17 Şubat 2011 Perşembe

Gurbet Dediğin...

Kendi kanatlarınla uçmak özlemiyle başlar önce..
Yeni şehir , yeni arkadaşlık cazip gelir insana..
Geçmişini temize çekmektir, belki de hep istediğin kimlik değiştirme operasyonudur senin için..
Büyükşehirse bir de yeni şehrin, sokaklarında kaybolmak bile zevk verir insana.
Herkesin bildiği bir yeri, kendin dolaşırken bulunca, tapusunu üstüne geçirmişsin gibi mutlu olursun..

Sonra, akşamları eve dönerken bir hüzün kaplar bünyeyi.
Işığı yanan pencerelere gözün kayar, oralı olmamaya çalışsan da..
Beni en çok balık kokan evler cezbeder.
Niyeyse benim için balık yemek çoğul bir eylemdir çünkü..
Üstünde 'tek başına yemeyiniz' yazar sanki, kocaman sofralar eşlik etmelidir illa ona..


Sonra aşure ayları vardır içimin en çok cız ettiği..
Kimse nedense yalnız yaşanların kapısını çalmaz, aşure kâsesi uzatmaz kapıdan içeri.
Anneciğinin kollarından uzak kalmanın böyle de bir etkisi vardır insanda.
Önceleri burnunu kıvırdığın pırasa bile sofraların şahı olur birden bire.

Gurbet dediğin, nihayetinde kendini bulmaktır. Gerçekten ne istediğini anlamanı sağlar.
Yalnızlığın o paylaşılmaz tadına varırsın, belki kimilerine göre bencilleşirsin.
Önce sen olmalısındır, yalnızlık kendi alnına ıslak mendil koymayı da öğretir çünkü..




Gurbet sonra ne mi olur.
Bünyene hâkim olur.
Yuvarlanan taş gibi olursun..
Gitmek istersin.
Yol almak, yeni şehirler görmek yeni insanlar tanımak..
Önce güç gelen şeyler sonra güçlendirir seni..
Gurbet dediğin gözün dışarda olmasıdır bir nevi..


Aysun

6 yorum:

  1. Hani bir yazı okursunda bunu ben yazmalıydım dersin, kıskanırsın hafiften... aynen bu duygulara sahibim. Gurbet ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. kendimi buldum. Ellerine sağlık komsukarem.

    YanıtlaSil
  2. ELİNE SAĞLIK NE GÜZEL DİLE GETİRMİŞSİN GURBETİ :))...
    KENDİMLE KONUŞUP İFADE EDEMEDİĞİM KENARDA KALMIŞ KELİMELERİMİN BİR TÜRLÜ CÜMLE OLAMAYIŞIYDI BU...

    HATTA ÖYLE Kİ HİSSETİKLERİM BİR SIZI YÜKLERKEN YÜREĞİME O AN KAFANDAN GEÇEN DÜŞÜNCELER BİR ÖNCEKİNİ ÖRTBAS EDER YA...NEDEN İÇİM SIKILIYOR DERSİN...CEVABI BU SATIRLARDA BULDUM BEN...

    YanıtlaSil
  3. Gurbet dediğin yanındaki kıymetini bilmektir
    Hiç yapmadığın halde eski resimlere bakıp derin derin iç geçirmektir
    Yalnız yada iki kişisin hiç farketmez gurbetteysen için hep buruk demektir.
    Ve dönüp ARKANA baktığında uzupun boşluklarda kaybolmak demektir..

    Buda benden canlarım siz yazınca içimden geldi idare edin öptüm sizi
    GİZEM ÇOTA -TKGM-TAKBİS

    YanıtlaSil
  4. Bu akşam eve dönerken,son dönem sık sık markete gidip yemeklik alışveriş yapıp eve gelip yemek yapmamın nedenini düşündüm ve cevabımda benzer bir şey oldu..Aile ortamına olan özlemim.Sıcak bir çorbanın dumanı,kavrulunan soğan kokusu...

    YanıtlaSil
  5. 'Gurbet dediğin yanındakinin kıymetini bilmektir' Gizemcim çok sevdim bunu:) Yanındakinin kıymetini bilmek, başka şehirlerde kendine fahri aileler yapmaktır dostlardan oluşan..saolasın şeker:)

    Adsız, beni de en çok başka evlerden gelen yemek kokusu dolayısıyla yaşam belirtileri burkardı..teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Güzel kızım,yüksek yüksek tepeleri söylüyorum ben...

    YanıtlaSil