6 Ocak 2011 Perşembe

30 yaş mektubu....

30 yaş mektubu... Tam oradasın şimdi. Buralara geldiğinde ne olacağını hiç düşünmemiştin. Aynada sende yeni olanın, "büyümüş" olanın ne olduğunu aramaktasın. "30 yaşından sonra aldığın kilolar üzerine yapışır" diyor etraftakiler, böyle düşük kaliteli kaygıların kenarındasın. Belki de onlar haklılar; "aklı başında bir kadın olmak" konusunda düşünmelisin. Bol bol su içip, sigarayı bırakıp, sebze ağırlıklı yemekler pişirip, buzdolabına rejim listeleri yapıştırıp...

Ve falan ve filan... Oysa sana sorsalar, şimdiki gözlerinin farkını söyleyemezsin çocukluk fotoğraflarından! Öyle değil mi? Her kış usturuplu ayakkabılar giyinip, ama her kış eskidenki gibi yuvarlak burunlu, kırmızı çizmeler almayı gizlice planlayan ve hemen vazgeçip bu acayip fikirden zevahiri toplayan...

Ve falan ve filan... Artık yaşını sorduklarında "girdiğini değil bitirdiğini" söylüyorsun sen, ama hala alışamadın buna; acıklı bir yalan atıyorsun hissini çıkaramıyorsun içinden. Sana sorsalar,
dirayetli, basiretli, güçlü-kuvvetli, kafası net, hayatını yoluna koymuş bir kadın olamadan, sel basması gibi sanki, gün almaya başladın otuzundan.

Belki de bütün yıllar içinde, yavaş yavaş değil de tam yaşını düşündüğü anda, aniden yaşlanır insan...

Ece Temelkuran/İçeriden Kıyıdan Konuşmalar


Bugun tam bu duygularla uyandım ... evet 30 um bugun itibariyle... ne kadar kandırsam da kendimi 29,5 diye ... Bugun yaşımı soranlara 29,5 desem de... siz buçukları da mı kutluyorsunzua gülerek cevap versem de..... kabul etsem de etmesem de 30un kapısı dar....
Aslında ne farkediyor ki ha 29 ha 30 ha 31....

bütün gün 30u kabullenemeden geçirdim... 30 yaş bunalımı dedikleri...  her ne kadar her yasın ayrı güzelliği var sözleri dilimize pelesenk olsa da....

akşam saatlerinde işi şebekliğe vurarak herkesi çileden çıkardım... 
Beni aramayanlara neden beni aramıyorsun diye hesap mı sormadım... 
Organziasyonun başında olanları sorguya mı çekmedim...
şantajlar mı yapmadım... 
yüzsüzlüğü ele alarak kendime hediye mi seçmedim... 

Ama niyetim sadece klasikleşen doğum günü süprizlerine biraz hareket katmaktı... Çok ama çok eğlendim...

 30 keyifliymiş... Ne olgunsun ne çılgın ikisinin ortası ... Süper....
bu keyfi bana tattıran herkese çok teşekkür ederim... İyiki varsınıuz....



5 yorum:

  1. nice yıllara bitanecik arkadaşımm...

    YanıtlaSil
  2. cnm iyi ki doğdun daha nice güzel sağlıklı mutlu sevdiklerinle birlikte geçirdiğin yaşların olsun,,yaşının kaç olduğu önemli değil aslında o yıllara sığdırdığın anılar yaşadığın duygular edindiğin sağlam arkadaşlıklar,, yani o yıllarda aslında seni sen yapan yaşanılmışlıklar varken,, sevgiyle kucaklıyorum:)))

    YanıtlaSil
  3. Emelimmm çok teşekkür edrim :)
    seni tanıdım adsız :) çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. canım zeynebim iyiki doğdun:)

    YanıtlaSil