29 Şubat 2012 Çarşamba

Sen git iyi anne gelsin..



" Sen kötü annesin git, İyi anne gelsin " dedi bana..

Hançerledi kalbimi. mesele de arabacılık oynamayı beceremiyormuşum..

Bağırıyor kızıyor vuruyor. Biliyorum ki hepsi çalışan anne olmanın onun yanında yeterli zaman geçiremememin sonuçları. Çocuklarla kaliteli zaman geçirmek yetmiyor. her ne kadar uzmanlar öyle dese de çocuklar annelerinin onlarla daha çok vakit geçirmesini istiyor. Okula anne götürsün, okuldan anne alsın..Yemeği anne koysun önüne, anne boğuşsun anne kaplan olsun anne araba oynasın.. anneyle uyunsun. nerde yanlış yaptığımı çok düşünüyorum. Efe'yle hep ilgilenmeye ona sevgimi aktarmaya çalıştım. Ama daha fazla bölünemediğim zamanlar oluyor..Kadının anne dışındaki sorumluluk yelpazesi öle genişki. çalışan anne olmak bazen içimi dağlıyor.

Geçenler de Ayşe Kulin'in Türkan kitabını okudum. Hani Türkan Saylan'ın yaşam hikayesini anlattığı. Kadının işinde başarıyı yakalayabilmesi kariyerini yapabilmesi bunun yanında evde iyi anne iyi eş olabilmesi hepsi aynı kotada yapılabilcek şeyler değil. Türkan Saylan'ın dilinden anlatılan kitapta, çocuklarıyla yaşadığı sorunlar anlatılıyor. Bazısının üstesinden nasıl geldiğini, yurtdışına gitmesi gerektiğini çocuklarını da alıp gittiğini ama bunların çocukların eğitim hayatlarında neden olduğu  gelgitleri anlatmış. Ve demişki, ille bir taraftan fedakarlık yapmak lazım. Hepsinde birden mükemmeliyet aramamak lazım.

Efe başka bir sefer de şöle demişti: Bütün güneşli güzel günler sensiz geçiyor anne' çocuklar böle hislerini öyle doğrudan, yalın anlatıyorlar ki. Benim düşünsem de kuramıycağım cümleleri bir çırpıda söyliyiveriyorlar.
Benimse hayatım hep bir koşturmacayla geçiyor. Sabah işe yetiş, akşam eve yetiş, yemeği yetiştir, çocuğun ödevini yetiştir, çocuğun kalbini doyur, ertesi günün okul çantasını hazırla, kendini hazırla.. koştur koştur hep koştur. bu yorulmaca da üzücü olan hep eksik kalınması. Gün gelip de bir noktaya gelinemediğinin düşünülmesi. Rüyanda tüm bunların üstüne tez danışmanını görmek, yazılacak tezin sopa gibi hatırlatılması.

Şu da var, hayat geçiyor herşey nerden baktığın bunu çevrendekilere nasıl yansıttığınla ilgili.
ama şunu söylemek istiyorum yeri gelmişken, ben de insanım beah..
benim de hormonlarım var. ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder